پذیرش و ثبت نام
1. مقدمه:
این واحد موارد زیر را جهت تعاملات با پذیرفته شدگان انجام میدهد.
الف -ثبت نام از پذیرفته شدگان آزمون سراسری
1- دریافت فایل اطلاعات پذیرفته شدگان آزمون سراسری از طریق پورتال رشته های سازمان سنجش
2- آماده سازی سامانه ثبت نام الکترونیکی دانشجویان جدیدالورود
3- زمانبندی جهت ثبت نام حضوری و غیر حضوری و درج اطلاعیه ثبت نام در سایت مدیریت امورآموزشی *** طبق اطلاعیه های مندرج در سایت سازمان سنجش، کلیه پذیرفته شدگان موظفند اطلاعیه های دانشگاه محل قبولی خود را در سایت مربوطه مطالعه نمایند و اقدامات زیر را انجام دهند:
الف- ثبت نام اینترنتی در بازه زمانی اعلام شده
ب- تحویل اصل تمامی مدارک ثبت نامی به دانشگاه در مهلت مقرر :
( اصل گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی و یا گواهی موقت)
- اصل گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یاگواهی موقت
- اصل کارنامه دوره پیش دانشگاهی
- اصل کارنامه دوره متوسطه
- کپی شناسنامه از تمام صفحات آن
-کپی کارت ملی
کپی تاییدیه تحصیلی
کپی سابقه تحصیلی
تکمیل فرمهای سازمان سنجش-
مدرکی که وضعیت نظام وظیفه رامشخص میکند(کارت پایان خدمت، معافیت دائم ، نظامی و... )
- 5 قطعه عکس )
4-ورود اطلاعات معرفی شدگان به سامانه مدیریت آموزشی هم آوا
5- کنترل اطلاعات در سامانه هم آوا و تطابق آن با مستندات دریافتی از پذیرفته شدگان *** در صورت نقص مدرک، در سامانه برای پذیرفته شده، پیام لازم ارسال می گردد تا رفع نقص صورت گیرد.
6- تایید ثبت نام پذیرفته شده در سامانه هم آوا*** بدیهی است چنانچه پذیرفته شدگان درتاریخ مقررجهت ثبت نام مراجعه ننمایند ثبت نام آنها لغو می گردد .
7- معرفی پذیرفته شدگان قطعی به دانشکده های مرتبط کلیه واحدهای مربوطه
8- اخذ آمار ثبت نام شدگان قطعی از سامانه و تکمیل فایل اکسل مربوطه با فرمت خاص تعریف شده از سوی سازمان سنجش
9- ارسال فایل اکسل تکمیل شده از طریق پورتال آزمون سراسری برای سازمان سنجش
ب –پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی ناپیوسته1- دریافت فایل اطلاعات پذیرفته شدگان آزمون سراسری از طریق پورتال رشته های سازمان سنجش2- آماده سازی سامانه ثبت نام الکترونیکی دانشجویان جدیدالورود3- زمانبندی و درج اطلاعیه ثبت نام در سایت مدیریت امورآموزشی *** طبق اطلاعیه های مندرج در سایت سازمان سنجش، کلیه پذیرفته شدگان موظفند اطلاعیه های دانشگاه محل قبولی خود را در سایت مربوطه مطالعه نمایند و اقدامات زیر را انجام دهند:
الف- ثبت نام اینترنتی در بازه زمانی اعلام شده
ب- ارسال اصل تمامی مدارک ثبت نامی به دانشگاه در مهلت مقرر :
1- تمام صفحات شناسنامه
2- کارت ملی.
3- عکس4*3 تمام رخ با زمینه سفید
4- اصل وکپی گواهی نامه دوره کاردانی و ریز نمرات و یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد .
5- اصل وکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان می باشد .
6- اصل وکپی گواهی پایان یا معافیت از طرح و یا مدرکی که نشان دهنده وضعیت طرح باشد .
7- موافقت بدون قید وشرط ازطرف سازمان محل خدمت، برای شاغلین
8-پرینت شماره دانشجویی یا کد رهگیری
9-پرداخت صدور کارت دانشجویی به مبلغ 600000ریال (ششصد هزار ریال )
10- پرینت و تکمیل فرمهای ثبت نام سازمان سنجش و آپلود آنها و تحویل حضوری
11-ورود اطلاعات معرفی شدگان به سامانه مدیریت آموزشی هم آوا
12- کنترل اطلاعات در سامانه هم آوا و تطابق آن با مستندات دریافتی از پذیرفته شدگان *** در صورت نقص مدرک، در سامانه برای پذیرفته شده، پیام لازم ارسال می گردد تا رفع نقص صورت گیرد.
13- تایید ثبت نام پذیرفته شده در سامانه هم آوا*** بدیهی است چنانچه پذیرفته شدگان درتاریخ مقررجهت ثبت نام مراجعه ننمایند ثبت نام آنها لغو می گردد .
14- معرفی پذیرفته شدگان قطعی به دانشکده های مرتبط کلیه واحدهای مربوطه
15- اخذ آمار ثبت نام شدگان قطعی از سامانه و تکمیل فایل اکسل مربوطه با فرمت خاص تعریف شده از سوی سازمان سنجش
16- ارسال فایل اکسل تکمیل شده از طریق پورتال آزمون سراسری برای سازمان سنجش
2. هدف
هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که یک ارائه با کیفیت توسط دانشگاه علوم پزشکی در واحد ثبت نام و پذیرش برای پذیرفته شدگان مورد توافق قرارگیرد.
3. مسئولیت
این اداره یکی از ادارات تابعه مدیریت آموزشی دانشگاه می باشد که کارکنان شاغل در این اداره ضمن خیر مقدم به کلیه پذیرفته شدگان این دانشگاه و آرزوی موفقیت تحصیلی با ارائه خدمات آموزشی مربوط به ثبت نام در بدو ورود و اطمینان خاطر لازم مبنی بر امین بودن در نگهداری مدارک ارائه شده به این عزیران سایر خدمات به شرح ذیل در طول تحصیل به دانشجویان ارائه می نماید
1. هماهنگی و نظارت بر ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشکدههای تابعه
2. ارائه خدمات آموزشی از قبیل صدور گواهی اشتغال به تحصیل، امور به نظام وظیفه، بررسی و نظارت بر گزارشهای فراغت از تحصیل و اعلام آن به اداره دانش آموختگان، اعطای فرصت ارفاقی و اضافی، انصراف از تحصیل دانشجویان مقالطع کارشناسی و دکترای عمومی.
3. پایش و نظارت بر روند تحصیلی دانشجویان و حسن اجرای آئین نامهها و مقررات مربوطه و ارائه گزارشات ادواری.
4. مشارکت در برنامه ریزی و ایجاد زیر ساختهای لازم برای توسعه و گسترش دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی از طریق برآورد ظرفیت گروهها، پیشنهاد و پیگیری تدوین و تصویب آئین نامهها و برنامههای آموزشی جدید، پیگیری اخذ مجوز راه اندازی گروه و رشتههای جدید پیشنهاد بخش نامههای لازم.
5. پایش و نظارت بر نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در سطح دانشکدههای تابعه.
6. اطلاع رسانی به کلیه دانشجویان و پذیرفته شدگان از طریق به روز رسانی وب سایت معاونت، تلفن گویا و تکمیل جداول آماری در سامانه آماری حوزه معاونت.
7. دریافت مجوز نظام وظیفه جهت مقاطع و رشتههای جدید تحصیلی.
8. اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو، نظارت بر رعایت ظرفیت اعلام شده و ارائه گزارش
9. پذیرش دانشجوی مهمان و انتقال
10. ابلاغ تقویم آموزشی
11. طراحی و مشارکت در کلیه آزمونهای داخلی دانشگاه
12. تکریم و ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعینمراحل انجام کار در واحد ثبت نام و پذیرش
4. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
- در زمان پذیرش مدیریت امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی جهت ارایه مدارک نقصی به پذیرفته شدگان زمانی را مقرر می نماید تا مدارک خود را از قبیل اصل مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را به این معاونت تحویل دهند . در صورتیکه پذیرفته شدگان نتوانند به وعده خود عمل کنند پس از اطلاع رسانی و تماس با دانشجویان و همچنین نامه کتبی به دانشکده ها از ادامه تحصیل محروم می شوند.- جهت پذیرفته شدگان شاغل می بایست اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع آورده شود- اصل یا گواهی مدرک کاردانی (فوق دیپلم) حداکثر تا تاریخ 30/11/1402، برای آندسته از پذیرفتهشدگانی که ارائه اصل یا گواهی مدرک کاردانی امکانپذیر نباشد، لازم است که اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک کاردانی با محتوی فرم شماره 6 مندرج در دستورالعمل ثبتنامی (ارائه شده به دانشگاهها و مؤسسات آموزشعالی) را ارائه کنند که در آن قید شده باشد « اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی میباشد.» در صورتی که فرد پذیرفته در تاریخ مقرر فارغالتحصیل نشده باشد، قبولی وی «لغو» میشود.- جهت اخذ تعهد محضری بدینوسیله به اطلاع می رساند با مراجعه به امور حقوقی دانشگاه و معرفی به دفاتر اسناد رسمی از جانب ایشان به دریافت سند تعهد محضری خود اقدام نموده . ضمن ارائه اصل آن به دفتر حقوقی دانشگاه کپی تعهد نامه را به مدیریت امور آموزشی دانشگاه تحویل دهید. درصورت عدم تحویل تعهد محضری تا یک ماه پس از ثبت نام قبولی شما کن لم یکن تلقی می گردد.
5. هزینه ها و پرداخت ها
- پرداخت شهریه صرفا از طریق درگاه الکترونیکی ( اینترنتی) در سامانه آموزشی هم آوا به صورت غیر حضوری امکان پذیر است.
نرخ شهریه اعلام شده بر اساس جداول مصوب شده توسط هیأت امناء و هیأت رئیسه دانشگاه می باشد.
شهریه محاسبه شده مطابق باشیوه نامه دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه در نظر گرفته شده و برای یک نیمسال تحصیلی مبالغ شهریه ثابت و شهریه متغیر دریافت می گردد.
- کارکنان دانشگاه و فرزندان آنان از تخفیف در شهریه برخوردار نخواهد بود.
-دانشجویان شهریه پردازدرصورت انصراف ازتحصیل درهرزمان ، ملزم به پرداخت خسارت انصراف براساس شیوه نامه شهریه پرداز دانشگاه می باشند.
-پرداخت صدور کارت دانشجویی به مبلغ 600000ریال (ششصد هزار ریال ) از طریق پنل کاربری دانشجویان در آدرس فوق از مسیر "پرداخت آنلاین
- پرداخت برخط شهریه
–ثبت مبلغ شصد هزارتومان از درگاه پرداخت اینترنتی سامان کیش
6. دوره عملکرد
زمان ثبت نام اینترنتی (اسکن و بارگذاری مدارک) و ثبت نام حضوری کلیه پذیرفته شدگان اعم از نیمسال اول و نیمسال دوم سال تحصیلی در سایت مدیریت امور آموزشی اعلام خواهد شد.
7. خاتمه توافقنامه
درصورت عدم تحویل تعهد محضری تا یک ماه پس از ثبت نام قبولی و عدم تحویل مدارک مورد نیاز دانشگاه قبولی دانشجو،کن لم یکن تلقی می گردد.