دکتر لیلا حسینی پزشک فوق تخصص بیماری های قلبی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: افراد دارای علائم بیماری کووید 19، مراجعه به پزشک و بیمارستان را به دلیل ترس به تاخیر نیندازید .

به گزارش روابط عمومی، دکتر لیلا حسینی گفت: با توجه به آن که در حال حاضر در شرایط پاندمی بیماری کووید ۱۹ به سر می بریم و این بیماری بیشتر در محیط های پر ازدحام و در جمع های خانوادگی افزایش می یابد، بهتر است همچنان قرنطینه خانگی ادامه یابد .
دکتر حسینی افزود: مبتلایان به بیماری‌های قلبی، فشار خون و دیابت باید بدانند که فاکتور خطر برای خطرناک شدن بیماری کرونا در آنها وجود دارد.
وی تاکید کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های قلبی تا حد امکان باید از حضور در جمع های خانوادگی به دور باشند.
وی توضیح داد: با توجه به آن که در حال حاضر در فصل سرما به سر می بریم و امکان تهویه مناسب در منزل وجود ندارد با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک بازهم دورهمی ها تهدید کننده سلامت افراد به ویژه افراددارای بیماری‌های قلبی و زمینه‌ای محسوب می شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه نسبت به قطع خودسرانه دارو در بیماران قلبی در شرایط کنونی هشدار داد و اظهار داشت : مبتلایان به فشار خون باید داروهای خود را به طور منظم مصرف و فشار خون خود را به طور مرتب کنترل کنند .
دکتر حسینی خاطر نشان کرد: بیماران قلبی با علائم خفیف نظیر سرفه، تنگی نفس ،تب و ... در اسرع وقت باید به پزشک مراجعه کنند و به دلیل ترس از بدتر شدن از رفتن به بیمارستان اجتناب نکرده و آن را به تاخیر نیندازند.
وی مراجعه زود هنگام و شروع درمان در بیماران قلبی در فاز نخست بیماری را ضروری اعلام کرد و گفت : داروهای درمانی قطعی برای بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد، اما اگر این داروها زودتر و در مراحل اولیه تجویز شود، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.
  وی تاکید کرد: با توجه به آن که اقدامات حیاتی در بیشتر موارد در منزل وجود ندارد، مراجعه به پزشک متخصص در این شرایط لازم و ضروری به نظر می‌رسد.