دکتر حبیبه سادات شاکری فوق تخصص غدد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: اختلال در رشد جنین از عوارض پرکاری تیرویید در دوران بارداری است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حبیبه سادات شاکری گفت: به منظور پیشگیری از مشکلات و عواقب جبران ناپذیر ناشی از اختلالات تیرویید در مادر و جنین بهتر است قبل از بارداری آزمایشات کامل و تست تیرویید انجام شود.

دکتر سادات شاکری نسبت به بارداری قبل از اطمینان از وضعیت سلامت مادر هشدار داد و اظهار داشت: افرادی که به اختلالات تیرویید مبتلا هستند، باید تا هفته 20 بارداری تست های تیرویید را انجام داده و حداقل ماهیانه یک بار کنترل شوند.

وی به دیگر عوارض پرکاری تیرویید اشاره و عنوان کرد: فشارخون بالا، افزایش ضربان قلب (تاکی کاردی ) تپش قلب و ... از عوارض پرکاری تیرویید کنترل نشده در مادر است و همچنین این اختلال میزان قند خون را نیز افزایش می دهد که برای مادر و جنین خطرناک است.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که کم کاری تیرویید زمینه ساز عقب ماندگی ذهنی در کودکان است، خاطرنشان کرد: با مراجعه به موقع به پزشک متخصص و اطمینان از کنترل و کفایت درمان به سلامت خود و جنین کمک کنید.


از مجموع 2 رأی