رئیس دانشکده بهداشت بجنورد دوران شیوع کرونا را به زمان جنگ تشبیه کرد و گفت: در این دوران در هر منزل باید یک فرمانده با تدبیر، که توانایی حل مسئله، قدرت تصمیم گیری و اقتدار دارد باید بتواند بحران را مدیریت کند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حمیدرضا محدث حکاک اظهار کرد: بیشتر خانواده ها در آپارتمان ها زندگی می کنند، شرایط فعلی با گذشته فرق می کند، در این روزها همه دانش آموزان در منزل هستند، بنابراین باید صبور باشیم و به گونه ای برنامه ریزی شود تا همسایه ها از حضورمان در دوران قرنطینه اذیت نشوند.
وی ادامه داد: رفت و آمدهای بی مورد و میهمانی برای دیگر همسایه ها در آپارتمان پیامد بهداشتی و روانی دارد.
وی افزود: آستانه تحریک و تحمل در دوران قرنطینه فرق دارد و در دورانی که همه اعضای خانواده در منزل هستند، باید از رفت و آمد میهمانان به صورت جدی پرهیز شود.
دکتر حکاک توصیه کرد: در هر منزل فردی متعهد به رعایت بهداشت فردی برای خرید تعیین شود که دقت کند ویروس کرونا را به منزل نیاورد و همچنین تعداد دفعات بیرون رفتن کاهش یابد.
این مسئول همچنین با بیان اینکه باید لیست اقلام مورد نیاز در منزل تهیه شود، اضافه کرد: در این دوران والدین باید باطری ذخیره داشته باشند یعنی تقسیم کار شود تا انرژی همزمان والدین صرف یک فعالیت مشترک نشود.
دکتر حکاک با اشاره به اینکه ورزش در خانه بسیار مهم است، گفت: استراحت در خانه عامل چاقی و کم تحرکی است که عوارض زیادی دارد و برای سلامتی مضر است.