دردهای ناحیه فک تحتانی تا ناف منشأ قلبی دارد و باید جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پزشک متخصص طب اورژانس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب گفت: در مردان بالای ۳۳ سال و زنان بالای ۴۰ سال با وجود این علایم ، گرفتن نوار قلب لازم و ضروری به نظر می رسد.
دکتر مهسا فاطمی نیری، با بیان این که، مراجعه دیرهنگام بیماران برای دریافت خدمات درمانی، شایع ترین دلیل افزایش  مرگ و میر مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی است، افزود: مراجعه به موقع به مراکز درمانی، استفاده منظم از داروهای تجویز شده و کنترل مناسب بیماری های زمینه ای تا حد قابل توجهی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مؤثر است. 
وی تأکید کرد: در هنگام بروز درد قفسه سینه به طور حتم به اطرافیان اطلاع دهید و در اولین فرصت به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.
 وی به انجام اقدامات مورد نیاز در هنگام حملات و درد شدید قفسه سینه اشاره کرد و اظهار داشت: در این شرایط بنشینید و اگر درحین رانندگی با این مشکل مواجه شدید، در نزدیک ترین محل که امکان پارک خودرو وجود دارد، توقف کرده و از افراد در دسترس درخواست کمک کنید.
 وی خاطرنشان کرد: باحفظ آرامش و خونسردی نفس عمیق بکشید و سعی کنید چندین بار با شدت زیاد سرفه و از مصرف آب یا غذا به شدت خودداری کنید.
دکتر فاطمی نیری، مراجعه در کمترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکز درمانی را،مهم ترین اقدام  در زمان بروز درد قفسه سینه اعلام کرد وگفت: اگر به درد فشارنده قفسه سینه دچار شدید، قرص زیرزبانی نیتروگلیسیرین استفاده کنید و با ۱۱۵ تماس بگیرید.


از مجموع 1 رأی