آموزش باید جامعه نگر باشد

390 ٨:٤٩ ق.ظ

سرپرست معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و سرپرست آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: آموزش باید جامعه نگر باشد و فارغ التحصیلان باید بتواند مشکلات جامعه را رصد، بیماریابی و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر «بهرام بیباک» آموزش جامعه نگر یکی از برنامه های آتی حوزه آموزش است، افزود: بیش از حد به آموزش تخصصی نگاه می کنیم در حالی که نگاه ما باید جامعه محور باشد و نیروها باید به نوعی تربیت شوند که با ورود به جامعه بتوانند مشکلات مردم را درمان و خدمات مؤثری را ارائه کنند.

وی با بیان این که در حوزه آموزش چند اقدام مهم می توان انجام داد، اعلام کرد: باید ظرفیت ها، نقاط آسیب شناسایی و چالش ها به فرصت تبدیل شود، مانند آنچه در آموزش انجام شد و با ارائه آموزش های مجازی فرصتی ایجاد شد تا بتوان از فضا به درستی بهره مند شد.

وی با تاکید بر این که باید استفاده از این فرصت مستمر باشد، اضافه کرد: با آموزش مجازی می توان از هر نقطه ای از کشور آموزش ها را دریافت و آن را ارائه کرد.

وی بین المللی سازی با توجه به ظرفیت های موجود در استان و دانشگاه علوم پزشکی را یکی از اقدامات قابل انجام اعلام و اضافه کرد: مجاور با چند کشور همسایه هستیم و می توانیم با استفاده از فضای مجازی، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت تدوین و برگزار و دانشجو جذب کنیم، اما تحقق این مهم را در گرو تلاش بسیار و مساعدت دیگر دستگاه هاست.

وی افزود: ظرفیت های دانشگاه باید شناسایی و اقدامات زیادی نیز به واسطه نوپا بودن دانشگاه باید انجام شود تا منجر به ارتقاء شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بهره وری مناسبی در آموزش داشته باشیم که منجر خلق ثروت شود و برای تحقق این هدف باید با جذب دانشجو از دیگر کشورها ثروت تولید کنیم و یا نگرش تولید ثروت را در دانشجویانمان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: ما نیازمند ثروت هستیم زیرا مشکلات اقتصادی به وضوح وجود دارد و ما وظیفه داریم در این عرصه به کشور کمک کنیم و گام های مؤثری برای رسیدن به ثروت برداریم.