دکتر سیما چنگیز دندانپزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: والدین در شرایط بیماری کووید ۱۹ بیش از گذشته مراقب دندان های فرزند خود باشند.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر سیما چنگیز خاطرنشان کرد: در دوران همه گیری کرونا بهتر است والدین، با دقت بسیار بیشتری به موارد پیشگیری از پوسیدگی های دندانی توجه داشته باشند تا احتمال نیاز به مراجعات به مراکز درمانی کاهش یابد.
دکتر چنگیز اظهار داشت: نخستین اقدام مهم و تاثیرگذار در پیشگیری، رعایت دقیق بهداشت دندان ها با کمک مسواک زدن دقیق روزانه حداقل ۲ مرتبه همراه با میزان مناسب خمیردندان حاوی فلوراید و استفاده از نخ دندان روزانه حداقل یک بار است.
وی با بیان این که برای تمام کودکان زیر سنین ۸ سال باید توسط والدین انجام شود، عنوان کرد: کاهش مصرف تنقلات و مواد غذایی حاوی شکر زیاد از مواردی است که باید جدی تلقی شود و والدین باید مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین را در طول روز بسیار کاهش دهند.
این عضو هیات علمی دانشگاه نسبت به مصرف زیاد شیرینی جات در کودکان هشدار داد و خاطرنشان کرد: استفاده مکرر و چندباره در طول روز از موادغذایی شیرین، کلوچه، کیک، شکلات، آبمیوه های صنعتی، چیپس، بستنی و ... باعث می شود دندان های کودک به دفعات زیادی در معرض حملات اسیدی باکتری های پوسیدگی دهان قرار گیرد و در نتیجه پروسه ایجاد و پیشرفت پوسیدگی با سرعت بیشتری انجام می شود. 
وی خاطرنشان کرد: اگر کودکی پوسیدگی دندانی شدیدی دارد، مراجعه به مراکز دندانپزشکی مجهز توصیه  می شود و بهتر است، درمان این گونه دندان ها به تاخیر نیفتد.
دکتر چنگیز تصریح کرد: در مراکز دندانپزشکی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی،  اقدامات درمانی ضروری انجام می شود.