دکتر شیما شکری پزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تزریق واکسن آنفولانزا در شرایط کنونی که زمان آن تا حدودی گذشته است، نیز مفید بوده و توصیه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شیما شکری خاطرنشان کرد: با توجه به آن که تزریق واکسن آنفولانزا به طور معمول تا پایان شهریور ماه توصیه می شود، اما با توجه به شرایط کنونی و در دسترس نبودن واکسن آنفولانزا در شهریور و مهر ماه، بهره‌مندی از تزریق واکسن آنفولانزا در شرایط کنونی هم بسیار مفید و موثر است.
دکتر شیما شکری، با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا تا پایان سال ضرر ندارد و حتی می تواند بسیار مفید و موثر باشد، اظهار داشت: بهره‌مندی از واکسن آنفولانزا نه تنها برای افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای و کودکان دارای بیماری خاص ضروری است ، بلکه برای کودکان سالم و دارای شرایط عادی نیز توصیه می شود.
وی واکسن آنفولانزا را برای کودکان زیر شش ماه و دارای حساسیت به تخم مرغ ممنوع اعلام  و تصریح کرد:  بهره مندی از واکسن آنفولانزا از سنین بالای ۶ ماه تا پایان عمر امکان پذیر است .
این عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد : در کودکان ۶ ماه تا ۳ سال نصف واکسن به میزان ۲۵ صدم میلی گرم توصیه می شود و اگر فردی برای نخستین بار اقدام به تزریق واکسن می کند باید نصف دیگر واکسن را به فاصله یک ماه تزریق کند.
 وی با بیان این که واکسیناسیون های بعدی فقط یک نوبت است، خاطرنشان کرد: از ۳ تا ۹ سالگی باید یک واکسن کامل زده شود و از سال‌های بعد از ۹ سالگی به بعد تزریق یک نوبت واکسن کافی است و نیاز به تکرار ندارد .
وی تاکید کرد : افراد پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند هر چه سریعتر از مزایای این واکسن بهره مند شده و نگران زمان از دست رفته نباشند زیرا در حال حاضر هم واکسن آنفولانزا برای آنها بسیار مفید و تاثیرگذار است.