دکتر محسن محمدزاده پزشک متخصص بیماری های چشم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهترین توصیه برای اصلاح عيوب انكساري افراد دیابتی عینک است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محسن محمدزاده یادآور شد: در افراد مبتلا به دیابت به دلیل اختلال متابولیسم قندی که وجود دارد، ترمیم زخم ها و خطر ابتلا به ایجاد عفونت بیشتر است، به همین دلیل مبتلایان به دیابت، بويژه انواع كنترل نشده آن بهتر است بجاي انتخاب روشهاي جراحي برای اصلاح عيب انكساري از عینک استفاده کنند.
دکتر محمدزاده اظهار داشت: برای اصلاح عيب انكساري در افراد دیابتی بهتر است حتي الامكان از لنزهای تماسی نيز استفاده نشود، زیرا این افراد ریسک بالایی برای ابتلا به عفونت دارند و اگر دچار عفونت شوند ترمیم ‌زخم در آنها بسیار مشکل خواهد بود.
وی با بیان این‌که انجام عمل لیزیک و حذف عینک در افراد دیابتی منع مطلق ندارد، توضیح داد: انجام عمل لیزیک و استفاده از روش هایی که خطر ابتلا به عفونت را تا حدودی به همراه داشته باشد برای مبتلایان به دیابت به هیچ عنوان توصیه نمی شود و فرد با این روش نتیجه قابل انتظار را نخواهد گرفت .
رئیس بخش رتینوپاتی نوزادان نارس دانشگاه عنوان کرد: داروی خاصی برای پیشگیری از درگیری چشمی در جریان بیماری دیابت وجود ندارد و مهمترین عامل پیشگیری کننده از درگیری های چشمی، کنترل بیماری های زمینه ای و انجام معاينات دوره اي منظم است تا به محض شروع درگيري هاي چشمي اقدامات درماني مناسب صورت پذيرد.
دکتر محمدزاده خاطر نشان کرد: کنترل قند خون، فشار خون و هر نوع بیماری زمینه ای می تواند از ایجاد عوارض چشمی دیابت به طور قابل توجهی پیشگیری کند.


از مجموع 5 رأی