دکتر کتانه کاظمی پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:انجام تست پاپ اسمیر برای مبتلایان به زگیل های تناسلی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر کتانه کاظمی یاد آور شد: زگیل های تناسلی جزو بیماری های است که شیوع آن در بین زنان رو به افزایش است.

دکتر کاظمی، رعایت اصول بهداشتی را جزو موارد مهم در زگیل های تناسلی بر شمرد و اظهار داشت: در مکان های عمومی و مرطوب احتمال انتقال این بیماری وجود دارد و با توجه به شرایط کنونی که حضور افراد در این مکان ها به حداقل رسیده، اما ممکن است ویروس از قبل در بدن فرد باشد و پس از یک دوره فعال شود.

وی توضیح داد: بسیاری از افراد هم ممکن است این ویروس را در بدن داشته باشند، اما غیرفعال بوده و ممکن است به بدن فرد دیگری منتقل کرده و ضایعه بروز کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که ضایعات ایجاد شده قابل درمان است، عنوان کرد: رعایت بهداشت می تواند از شیوع روزافزون زگیل های تناسلی تا حد قابل توجهی پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی ضایعاتی مشابه زگیل دارد، بهتر است تست پاپ اسمیر از نوع تعیین کننده ویروس زگیل انجام دهد تا تشخیص کم یا پرخطر بودن آن مشخص شود.

دکتر کاظمی یادآور شد : در بیشتر افراد پس از یک تا دو دوره درمان ضایعات بهبود می یابد، اما در دیگر افراد که بیماری عود کننده دارند، نیاز به درمان های تکمیلی توسط پزشک متخصص و انجام تست پاپ اسمیر دوره ای وجود دارد.