محبوبه رضاییان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آگاهی از علایم و نشانه های خطرساز دوران بارداری ضروری است و می تواند از عواقب جبران ناپذیر تا حد زیادی پیشگبری کند.

به گزارش روابط عمومی، محبوبه رضاییان خاطرنشان کرد: خونریزی، لکه بینی، آبریزش، سردرد، سرگیجه، تاری دید، تب و لرز، درد قسمت فوقانی شکم ( اپی گاستر) ورم یک طرفه ساق یا ران پا و ... از علایم و نشانه هایی به شمار می رود که مادر باردار با مشاهده و احساس این علایم باید به زایشگاه، ماما یا پزشک متخصص مراجعه کند و آگاهی از این علایم تا حد زیادی می تواند کمک کننده باشد.

رضاییان تاکید کرد: مادران باردار با احساس کاهش حرکات جنین به طور حتم به منظور بررسی بیشتر به مراکز بهداشتی یا پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی مصرف ماده غذایی شیرین و خوابیدن به پهلوی چپ را برای احساس حرکت بهتر جنین موثر دانست و اظهار داشت: مادر باردار می تواند در شرایط خوابیده به پهلوی چپ تعداد حرکت های جنین را مورد شمارش قرار دهد و اگر تعداد حرکت جنین بعد از هفته 28 بارداری در دو ساعت ده حرکت یا بیشتر بود، طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عفونت های اداری، واژینال و دهان و دندان نیز جزو علایم خطر در دوران بارداری محسوب می شوند که باید جدی تلقی شود تا اثر سوئی روی جنین و مادر نگذارد.


از مجموع 1 رأی