دکتر اسماعیل فرخی پزشک متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: بیمار دچار کاهش هوشیاری و تنگی نفس به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر به طور حتم باید توسط اورژانس 115 به بیمارستان انتقال داده شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر اسماعیل فرخی گفت: اگر بیمار سابقه مشکلات تنفسی نظیر آسم دارد، با وجود تنگی نفس خفیف باید در منزل از اکسیژن کمکی، دارو و اسپری های تجویز شده توسط پزشک معالج استفاده کند.

دکتر فرخی اظهار کرد: اگر با انجام اقدامات ذکر شده بهبودی حاصل نشد و علایم بیمار تشدید شد، بهتر است در اسرع وقت بیمار به اورژانس انتقال داده شود.

وی توضیح داد: متاسفانه در شرایط کنونی برخی از بیماران با حال عمومی وخیم و علایم تنفسی شدید و دستور پزشک مبنی بر بستری، اصرار به ترخیص و ماندن در منزل دارند که این امر جزو موارد تهدید کننده سلامت محسوب می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: این اقدام باعث می شود درمان به شکل مطلوب انجام نشود و بیمار چند روز بعد با شرایط بدتر به اورژانس منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل بهتر بیماری و بهبود سریع تر، توجه به توصیه های پزشکان معالج و علایم خطر ضروری است.

دکتر فرخی تاکید کرد: اگر بیمار تنگی نفس شدید داشته و توان مراجعه به اورژانس ندارد، می تواند با تماس با 115 توسط اورژانس پیش بیمارستانی منتقل بیمارستان شود و در صورت نیاز تا زمان رسیدن اورژانس، اکسیژن مصرف کند.


از مجموع 1 رأی