کاهش وزن و تعریق را جدی بگیرید

194 ٩:٢٢ ق.ظ

دکتر فاریا جعفرزاده کاهش وزن ناگهانی و تعریق زیاد را جدی بگیرید و به منظور اطمینان از سلامت خود و تشخیص زودهنگام اختلالات تیروئید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش روابط عمومی، پزشک فوق تخصص غدد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: آگاهی از علایم بیماری ها به ویژه اختلالات تیروئید به دلیل تاثیرات منفی که بر بدن می گذارد، لازم و ضروری است .

دکتر فاریا جعفرزاده به اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام پرکاری تیروئید اشاره و تاکید کرد: با علایمی نظیر احساس گرمای شدید، لرزش دست، عصبی شدن، اختلالات قاعدگی و نازایی و ... به طور حتم به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مورد نیاز به تشخیص و درمان زودهنگام کمک کنید.

وی اظهار داشت: گاهی اوقات پرکاری تیروئید به شکل برجسته شدن یا بیرون زدگی چشم و یا بزرگی ناحیه  تیروئید در گردن بروز میکند که با معاینه می توان متوجه  این اختلال شد.

دکتر جعفرزاده با بیان این که بیماری های تیروئید در سنین باروری بسیار شایع است، خاطرنشان کرد: با توجه به آن که پرکاری تیروئید می تواند زمینه ساز سقط و زایمان زودرس شود، انجام آزمایش تیروئید به موقع می تواند در پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بیماری تاثیر به سزایی داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه یادآور شد: ندول ها یا گره های تیروئید یکی دیگر از بیماری تیروئید محسوب می شود که در معاینه توسط خود فرد تشخیص داده می شود که با مراجعه به موقع و انجام سونوگرافی و نمونه برداری در صورت نیاز می توان نسبت به درمان صحیح اقدام کرد.