ضرورت آگاهی از مولفه های سلامت روان

657 ٨:٤٠ ق.ظ

دکتر کاوه حجت: آگاهی از مولفه های سلامت روان ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: سلامت روان یکی از نیازهای اساسی فرد است و توجه به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است

دکتر کاوه حجت سازگاری با محیط و پذیرش شرایط را جزو ویژگی های افراد دارای سلامت روان برشمرد و اظهار داشت: تغییر سبک زندگی، داشتن خواب منظم، تلاش برای خودشکوفایی ، مصرف غذای سالم و گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی و ... از مولفه های سلامت روان است که باید جدی گرفته شود.

وی به اهمیت مهارت های کنترل خشم، مدیریت استرس و ... اشاره کرد و یادآور شد: افراد دارای سلامت روان بر احساسات خود کنترل بهتری دارند ، توانایی مقابله با استرس داشته و می توانند در همه امورات زندگی تعادل ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که دارای مشکلات روانشناختی خاصی نیستند می توانند در درجات مختلفی از سلامت روان قرار بگیرند و برای ارتقای سلامت روان خود تلاش کنند.

وی با بیان این که سلامت جسم در گرو سلامت روان است، خاطرنشان کرد: هر فرد با تقویت روابط اجتماعی، بهره مندی از مهارت های کنترل و مدیریت استرس ، آرام سازی ذهن و بدن ، دوری از استعمال دخانیات، پذیرش اتفاقات زندگی و تطبیق دادن خود با محیط و ... می تواند گام موثری در جهت ارتقای سلامت روان خود بردارد.

دکتر حجت تقویت مهارت های زندگی را روشی مطمئن و موثر در ارتقای سلامت روان اعلام کرد و گفت: با توجه به آن که حدود 15 تا 20 درصد افراد جامعه از مشکلات سلامت روان رنج می برند، آگاهی از سه سطح پیشگیری تقویت مهارت های فرزندپروری، شناسایی به موقع بیماری های روانپزشکی نظیر افسردگی ، کمک به بیماران مزمن روانی و ارائه آموزش های لازم ضروری است.


از مجموع 3 رأی