دکتر میناسادات مهاجرزاده رادیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انجام ماموگرافی سالانه خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش نمی دهد، بلکه تشخیص زودهنگام آن را در مراحل اولیه ممکن می سازد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر میناسادات مهاجرزاده گفت: سرطان پستان جزو شایع ترین سرطان ها در بین زنان است و از هر هشت زن یک نفر به این سرطان مبتلا می شود.

دکتر مهاجرزاده با بیان این که ماموگرافی بر خلاف تصور عموم از سرطان پستان پیشگیری نمی کند، اظهار داشت: احساس توده، فرورفتگی نوک پستان، ضخیم شدگی پوست ناحیه و یا ایجاد غده های زیر بغل جزو علایم سرطان پستان است که باید جدی تلقی شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن برنامه غربالگری ، عنوان کرد: غربالگری به تشخیص زودرس و درمان به موقع و پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر ناشی از آن کمک شایانی می کند.

ایم عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از زنان به اشتباه تصور می کنند، با انجام ماموگرافی به سرطان سینه مبتلا نمی شوند ،این در حالی است که این روش به تشخیص زودرس کمک می کند و همه زنان باید معاینات بالینی را پس از دوران قاعدگی انجام دهند و با احساس یا مشاهده موارد مشکوک در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنند.