دکتر عبدالله رازی پزشک متخصص اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: شایع ترین مشکل اورولوژی دوره سالمندی بزرگی خوش خیم پروستات است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله رازی گفت: بزرگی خوش خیم پروستات با یکسری علایم تحریکی و انسدادی بروز می کند که آگاهی از این علایم ضروری است.

دکتر رازی افزود: سوزش و تکرر ادرار، اورژانسی شدن دفع و تکرر شبانه ادرار از علایم تحریکی و باریک شدن ادرار، زور زدن برای شروع و قطع و وصل شدن غیر ارادی ادرارو تخلیه نشدن کامل مثانه از علایم و نشانه های انسدادی بزرگی خوش خیم پروستات به شمار می رود.

وی با بیان این که برای پیشگیری بزرگی پروستات راه کار چندانی وجود ندارد، اظهار داشت: این مشکل به افزایش سن وابسته است و بیشتر جنبه موروثی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه مراجعه به پزشک متخصص پس از سنین 50 سالگی را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: مراجعه به پزشک متخصص اورولوژی به منظور بررسی وضعیت پروستات پس از سنین 50 سالگی حتی بدون علامت ادراری ضروری است.

دکتر رازی مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص را در پیشگیری از عوارض موثر دانست و گفت: مراجعه زودهنگام از احتباس حاد ادراری، بدخیمی و سرطانی شدن و دیگر عوارض ناشی از این بیماری پیشگیری می کند.


از مجموع 1 رأی