سیدحمید نبوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر ضرورت ایجاد نهادهای مراقبتی و مهد سالمندان به منظور کاهش مشکلات، ارتقای سلامت و افزایش امید به زندگی در این قشر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی؛ سید حمید نبوی یادآور شد: با توجه به افزایش رشد جمعیت سالمندی در آینده و تاثیر آن در حوزه های مختلف باید برنامه های ویژه ای برای سالمندان در نظر گرفته شود.

نبوی بر تقویت سیستم های بیمارستانی ویژه سالمندان و بهبود مراکز نگهداری آن ها تاکید کرد و اظهار داشت: همه دانشگاه ها باید ویژگی لازم برای مراقبت از سالمندان را داشته باشند، نیروهای متخصص بگیرند و پرستارانی را به همین منظور آموزش داده و تربیت کنند.

وی با بیان این که رشته های مراقبت از سالمندان باید گسترش یابد، عنوان کرد: علاوه بر دانشگاه ها، بهزیستی و دیگر ارگان ها نیز در این امر مهم نقش مهم و موثری دارند، به طور مثال در حوزه شهرداری باید سیستم فضای شهری به گونه ای بازسازی شود که متناسب با فرد سالمند نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آن که افزایش جمعیت سالمندی را در آینده داریم، همکاری و آمادگی همه ارگان ها برای تامین نیازها ی آن ها لازم و ضروری است و یک ارگان قادر به تامین نیاز سالمندان نیست.

نبوی با بیان این که بیماری کووید 19 ترس مضاعفی را در سالمندان ایجاد کرده است، گفت: با توجه به آن که این بیماری بیشتر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای را درگیر می کند، آن ها بیش از دیگر مواقع احساس تنهایی می کنند و ترس ناشی از آن بیشتر آن ها را به سمت و سوی ناامیدی و مرگ سوق می دهد که در این شرایط وجود سیستم های حمایتی از سالمندان می تواند بسیار کمک کننده باشد.