دکتر علیرضا توانایی یوسفیان پزشک متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هشدار داد: اختلالات اضطرابی درمان نشده خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر علیرضا توانایی یوسفیان گفت: افرادی که به اختلالات اضطرابی مبتلا هستند، به دنبال تغییرات ناشی از آن ترشحات هورمونی به واسطه تحریک سمپاتیک افزایش می یابد.

دکتر توانایی اظهار داشت: اضطراب مداوم و طولانی مدت نشانه افزایش سطح هورمون در خون است که نه تنها بیمار را از نظر روحی تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه قلب و عروق بیمار را نیز درگیر می کند.

وی با بیان این که هر فرد در حالت طبیعی نباید افزایش ترشح هورمون داشته باشد، توضیح داد: بسیاری از بیماران دارای اختلال اضطرابی تپش قلب را در طول روز تجربه می کنند که مراجعه به پزشک متخصص برای درمان ، کنترل و پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر ضروری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه نسبت به تصور اشتباه عموم در خصوص مصرف داروی پروپرانولول هشدارداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند، داروی پروپرانولول هیچ عارضه ای ندارد و به دلخواه در مواقع احساس نیاز مصرف کرده و به دیگران هم توصیه می کنند، این در حالی است که این دارو باید با توجه به شرایط بدنی ، وزن و ... به دستور پزشک مصرف شود و قطع خودسرانه  آن پس از مدت طولانی نیز سلامت بیمار را تهدید می کند و توصیه نمی شود.