دکتر محمدرضا تقوی افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر اگر به بیماری کووید 19 مبتلا شوند، آن را با شدت بیشتری تجربه می کنند.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: معتادان به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی های تنفسی و عفونت های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و خطر عوارض و مرگ ومیر در آن ها به مراتب بیشتر است.

دکتر محمدرضا تقوی اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید 19 و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی هیچ راه پیشگیری به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت 6 گام کلیدی و موثر تصریح کرد: دست ندادن، روبوسی نکردن، زدن ماسک ، رعایت فاصله بیش از دو متر استراحت در منزل، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم ترین اصول پیشگیری بیماری کووید 19 محسوب می شوند که با رعایت آن امیدواریم بتوانیم از آنفلوانزا و اپیدمی آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد، خاطرنشان کرد: استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم ( سوپی که نیاز به جویدن نداشته باشد ) برای بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 و آنفلوانزا بسیار مفید و موثر است .