محبوبه رضاییان انجام زایمان به روش طبیعی نقش مهم و موثری در تنظیم سیستم دفاعی مادر و نوزاد دارد .

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: زایمان به روش طبیعی و واژینال در مقایسه با سزارین که نوعی عمل جراحی بزرگ محسوب می شود، مزیت های زیادی برای مادر و نوزاد دارد.

محبوبه رضاییان زایمان طبیعی را در خون سازی و پاسخ ایمنی و دفاعی نوزاد موثر دانست و اظهار داشت: پاسخ ایمنی و دفاعی نوزاد در مقابل عفونت ها در نوزادان مادرانی که به طور طبیعی زایمان کردند، به مراتب بیشتر است.

وی به کاهش مرگ ومیر مادرانی که به روش طبیعی زایمان می کنند اشاره وعنوان کرد: درصد ابتلا به عفونت ها پس از زایمان طبیعی بسیار کمتر از زایمان به روش سزارین است.

وی توضیح داد: میزان خونریزی مادر پس از زایمان طبیعی به مراتب کمتر از سزارین است و احتمال عفونت محل زخم نیز به دلیل انجام نشدن جراحی وجود ندارد.

وی میزان بستری مادرانی که زایمان طبیعی را تجربه کردند ، بسیار کمتر از مادرانی که سزارین شدند ،اعلام وخاطرنشان کرد: خطر پارگی مثانه در زایمان به شکل سزارین به دلیل انجام عمل بزرگ جراحی وجود دارد، اما در زایمان طبیعی این خطر مادر را تهدید نمی کند.

رضاییان با بیان این که بازگشت به زندگی عادی در زایمان به روش طبیعی زودتر از زایمان به روش سزارین است، گفت: فرزندان مادرانی که به روش زایمان طبیعی به دنیا آمده اند، نسبت به فرزندان مادرانی که به روش سزارین به دنیا آمدند، کمتر به دیابت و کم خونی در در بزرگسالی دچار می شوند./1444 ن        


از مجموع 1 رأی