نیره نعیمی قصابیان هنگام استفاده از کارت های بانکی و دستگاه های کارت خوان به طور حتم از دستکش یک بار مصرف و یا دستمال کاغذی استفاده کرده و فیش های کاغذی را تحویل نگیرید.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب گفت: به منظور کاهش تماس دست ها با در و دستگیره ها ، بهتر است آن ها را به حالت نیمه باز قرار دهید.

نیره نعیمی قصابیان، ضدعفونی دست ها قبل از سوار شدن به خودرو و پس از آن را ضروری دانست و افزود: برای گندزدایی داخل خودرو بهتر است از دستگاه اسپری پاش مخصوص خودرو استفاده کرد و تا برطرف شدن شرلیط ویژه و مراقبت از عوامل محیطی و کاهش بار آلودگی کرونا ویروس پوشش شیشه، آویز و ملزومات غیر ضروری را از کابین خودرو (به ویژه خودروهای آموزشی) خارج کنید.

وی تاکید کرد: در هنگام گندزدایی و نظافت محیط های مختلف برای پیشگیری از حریق و یا برق گرفتگی احتیاط کنید.

این عضو هیات علمی دانشگاه یادآور شد: وسایل نظافت پس از هر باراستفاده باید گندزدایی شود و این عمل با دستمالی که آغشته به محلول گندزدا است، توصیه می شود.

وی به زمان توصیه شده گندزدایی در محیط کار اشاره و اضافه کرد: کار گندزدایی محیط کار در شرایط شیوع کرونا ویروس حداقل 30 دقیقه قبل از ساعت رسمی شروع به کار پرسنل باید به اتمام رسیده باشد.

وی کوتاه بودن ناخن ها را جزو ضرورت های بهداشت فردی اعلام و خاطرنشان کرد: تا حد امکان بهتر است از همراه داشتن وسایل غیر ضروری نظیر انگشتر، ساعت و ... در محیط کار اجتناب و از استفاده خودکار به شکل عمومی ممانعت شود.