دکتر مسعود نظری پزشک متخصص رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آگاهی از شرایط و ویژگی های مراکز تصویربرداری به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری در زمان شیوع بیماری کووید 19 ضروری است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مسعود نظری خاطرنشان کرد: همه بیماران باید از وجود پنجره باز و جریان هوا، استفاده از شیلد و دستکش توسط پزشک، حفظ حریم خصوصی و ... در مرکز تصویربرداری مطمئن شوند.

دکتر نظری همراه داشتن ملحفه شخصی و یا استفاده از ملحفه یک بار مصرف را برای بیمار ضروری دانست و اظهار داشت: اطمینان از رعایت فاصله مناسب بین صندلی های اتاق انتظار، دارا بودن محیط و فضای باز و موارد ذکر شده فوق می تواند در کاهش نگرانی بیماران تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی به اهمیت آگاهی زنان باردار به منظور کاهش نگرانی ودوری از استرس اشاره و عنوان کرد: آگاهی از فیزیولوژی بدن و مطالعه در این زمینه می تواند در کاهش نگرانی، استرس و ایجاد آرامش موثر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه انجام مراقبه، مدیتیشن، صحبت کردن با دوستان و خانواده و دریافت مشاوره روانشناختی  را در کاهش نگرانی زنان در دوران بارداری موثر دانست و خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی، شستشوی مکرر دست ها، قرنطینه خانگی و فاصله گزاری اجتماعی احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 بسیار کم است و جای نگرانی وجود ندارد.