محبوبه رضاییان مادران باردار به منظورحفظ سلامت خود و جنین رعایت پروتکل های بهداشتی را جایگزین اضطراب و نگرانی کنند.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: شستشوی مکرر دست ها، زدن ماسک ، ممانعت از خروج غیر ضروری از منزل، اطمینان از رعایت کامل پروتکل ها در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها ضروری است و به کاهش اضطراب و نگرانی مادران کمک شایانی می کند.

محبوبه رضاییان با بیان این که نگرانی و اضطراب زمینه تضعیف سیستم ایمنی مادران را فراهم می کند، اظهار داشت: زنان باردار از رعایت پروتکل های بهداشتی ماماها و نیروهای متخصص بیمارستان مطمین باشند و نگران آلودگی بیمارستانی نباشند زیرا در حال حاضر پروتکل های بهداشتی با حساسیت بیشتری انجام می شود.

وی عنوان کرد: مادرانی که به ابتلای قطعی آن ها مشکوک هستیم را نیز در اتاق ایزوله نگهداری و مراقبت می کنیم و همه امکانات و شرایط با اصول بهداشتی برای آن ها فراهم شده است ، بنابراین نگرانی جز خطر ابتلا به بیماری کووید 19 و زایمان زودرس چیزی به ارمغان نمی آورد.

رضاییان رعایت پروتکل بهداشتی هر زن باردار را در سلامت مادر و جنین ، خانواده و جامعه موثر دانست و خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون آنفلوانزا برای مادران باردار به منظور حفظ سلامت و ایمن بودن لازم وضروری است.