دکتر مسلم سلطانی پزشک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: با انتخاب رژیم مناسب و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک احتمال ریشه کنی عفونت هلیکوبکترپیلوری معده تا 90 درصد وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مسلم سلطانی یادآرو شد: هلیکوباکترپیلوری معده نوعی باکتری گرم منفی است که می تواند در معده جایگزین شود و زنجیره انتقال و آلودگی آن هنوز به شکل قطعی مشخص نیست.

دکتر سلطانی با بیان ین که انتقال از طریق مدفوع و شخص به شخص و همچنین در شرایط بهداشت پایین امکان پذیر است،عنوان کرد: این نوع عفونت می تواند در هر فرد مثبت شود و علایم حساسیت خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: غربالگری روتین و یا انجام تست بررسی عفونت ضرورتی ندارد و فقط در شرایط خاص طبق نظر پزشک این عفونت بررسی می شود .

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: در شرایطی نظیر زخم معده فعال یا نوع خاصی سرطان، اختلال ایمنی افت پلاکت و یا کم خونی های شدید نیاز به ریشه کنی این نوع عفونت وجود دارد.

این پزشک متخصص یادآور شد: در شرایط خاص ذکرشده طبق نظر پزشک با رژیم خاص و مصرف  آنتی بیوتیک که به طور معمول سه یا چهار دارو انتخاب شده وعفونت معده درمان می شود.

دکتر سلطانی خاطرنشان کرد: احتمال مثبت شدن عفونت بعد از ریشه کنی کامل باز هم وجود دارد و میزان ابتلا ارتباط مستقیم با سطح بهداشت و ... دارد.