ممنوعیت زدن ماسک برای کودکان زیر دو سال

570 ٩:٣٤ ق.ظ

دکتر شاهین مافی نژاد پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: زدن ماسک برای کودکان زیر دوسال ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شاهین مافی نژاد گفت: کودکان زیر دو سال نیاز به استفاده از ماسک ندارند و فقط افرادی که از کودک مراقبت می کنند باید به طور حتم ماسک بزنند.

دکتر مافی نژاد با اشاره به ضرورت رعایت فاصله دومتر حتی با کودکان ، افزود: نوزادانی که از مادر مبتلا به کرونا متولد می شوند، می توانند از تغذیه با شیر بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: مادران مبتلا به کرونا باید هنگام شیردهی ماسک بزنند و فاصله دو متری را در زمان های غیر شیردهی تا پایان قرنطینه به طور حتم رعایت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: بیماری کووید 19 از طریق شیر مادر به کودک  منتقل نمی شود و مادران می توانند بدون نگرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی فرزند خود را از مزایای شیر مادر بهره مند کنند.

وی با بیان این که مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در کودکان زیر 8 سال بسیار کم بوده است، خاطرنشان کرد: نوزادان بیش از کودکان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و در صورت ابتلا باید تمهیدات ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته شود.


از مجموع 6 رأی