دکتر شاهین مافی نژاد پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: ۹۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید۱۹ بی علامت هستند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شاهین مافی نژاد گفت: خطر بروز بیماری کووید ۱۹ در کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان است و علایم بیماری در آن ها خفیف تر است.
دکتر مافی نژاد شایع ترین علامت بیماری کووید ۱۹ در کودکان را تب اعلام کرد و اظهار داشت: تب در بین  کودکان علامت دار ۱۳ درصد گزارش شده، این در حالی است که در بزرگسالان  ۴۳ درصد است .
وی با بیان این که عوارض بیماری کووید ۱۹ در کودکان نسبت به بالغین کمتر است، عنوان کرد: علایم گوارشی، تب، درد، اختلال در رفتار، درد شکم حاد، اختلال انعقادی و ... جزو علایم این بیماری در کودکان است و نارسایی قلب به شکل میوکاردیت در نوزادان مشاهده می شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: اگر کودکی علایمی نظیر بی حالی شدید، تب همراه خونریزی داخل چشم ، اختلالات گوارشی به شکل تهوع شدید، دردهای شکمی، درد قفسه سینه،کبودی لب، راش های پوستی به شکل جوش، درد گردن و ... داشت، به طور حتم باید به پزشک متخصص کودکان و عفونی مراجعه کند.
دکتر مافی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به آن که در حال حاضر درمان خاصی برای این بیماران وجود ندارد، استراحت، خوردن مایعات فراوان و مصرف مسکن با تجویز پزشک متخصص توصیه می شود.