دکتر محمدرضا جلیلوند متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: پیروی از رژیم های غیر علمی و خودسرانه کاهش وزن فرد را در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا جلیلوند گفت: رژیم های کاهش وزن به ویژه رژیم های زیر یک هزار و ۵۰۰ کیلو کالری با تضعیف سیستم ایمنی و افزایش آسیب پذیری، فرد را در معرض بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ قرار می دهد.
دکتر جلیلوند به اهمیت توجه به دریافت کافی انرژی و پروتئین در برنامه روزانه اشاره کرد و افزود: دریافت کافی انرژی و پروتئین روزانه در پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی و ... تاثیر به سزایی دارد.
وی اظهار داشت: گنجاندن تخم مرغ، شیر کم چرب، پنیر کم نمک، غلات سبوس دار و سبزیجات در وعده صبحانه و مصرف روغن زیتون و کانولا به جای روغن های نباتی بی ارزش در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها تاثیر به سزایی دارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه مصرف آویشن را برای محافظت از ریه در مقابل سموم استنشاق شده و هوای آلوده مفید و موثر دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است از سیر برای تسکین سرفه ، سرماخوردگی، التهاب بافت مخاطی و ... استفاده کنید.