دکتر حمید ملازاده فارموکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: داروی تجویز شده خود را به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر، به دیگر افراد معرفی نکنید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حمید ملازاده گفت: تجویز دارو به شرایط بیماری، سن، دارا بودن بیماری های زمینه ای و نیاز هر فرد بستگی دارد.
دکتر ملازاده نسبت به استفاده از داروهای تجویز شده دیگران نیز هشدار داد و افزود: در ارتباط با هر بیماری فقط نظر پزشک متخصص همان رشته باید مد نظر قرار گیرد.
وی در خصوص یکی از داروهای تجویز شده به بیماران کووید ۱۹ توضیح داد: داروهایی نظیر آزیترومایسین جزو داروهایی بوده که شدت و طول دوره بیماری کووید ۱۹ را کاهش داده ، اما مصرف آن بدون تجویز پزشک و به طور خودسرانه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: با داشتن علایم بیماری به طور حتم به پزشک متخصص عفونی و ریه مراجعه کنید تا شاهد نتیجه درمان بهتر ی باشید.
وی با بیان این که آزیترومایسین یک داروی آنتی بیوتیک بوده و ضد ویروس نیست، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد بر اساس شنیده ها ممکن است این دارو را به عنوان پیشگیری و درمان به طور خودسرانه مصرف کنند که جز عوارض و مقاومت آنتی بیوتیکی فواید دیگری ندارد.
وی ایجاد مشکلات گوارشی را از عوارض آنتی بیوتیک ها نظیر آزیترومایسین اعلام و خاطرنشان کرد: در موارد نادر این دارو با عوارض قلبی عروقی همراه است.