دکتر محمدرضا جلیلوند عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویتامین C نقش مهم و موثری در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و کاهش طول دوره درمان دارد.

به گزارش روابط عمومی،  دکتر محمدرضا جلیلوند یادآور شد: استفاده از انواع گروه های غذایی ، رعایت تعادل و تنوع و تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاثیر به سزایی دارد.
 دکتر جلیلوند، نوشیدن مایعات را گامی موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد و افزود: مایعات به رقیق شدن ترشحات و دفع سموم کمک می کند و ادرار رقیق و روشن یکی از شاخص های ساده برای تشخیص کافی بودن مایعات دریافتی است. 
وی مصرف منظم صبحانه کامل را در تقویت سیستم ایمنی موثر دانست و عنوان کرد: مصرف زیاد فست فودها و گوشت های فرآوری شده که حاوی اسیدهای چرب ترانس و اشباع زیاد است برای سلامتی و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار نامطلوب تلقی می شود، بنابراین از مصرف این غذاها به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به طور جدی خودداری کنید.
این متخصص تغذیه تاکید کرد: از مصرف غذا در بیرون از منزل در شرایط کنونی به شدت پرهیز کنید، زیرا ممکن است با رعایت دقیق همه موارد تهیه نشده باشد و نمک ، چربی اشباع و ترانس بالای آن سبب تضعیف سیستم ایمنی شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آن که پروبیوتیک ها می توانند در بهبود عملکرد ایمنی موثر باشند، بهتر است از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک شامل انواع ماست و محصولات لبنی پاستوریزه پروبیوتیک در شرایط کنونی استفاده شود.