دکتر کتانه کاظمی: کنترل های بارداری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ باید جدی گرفته شود و حذف آن ممنوع است.

 به گزارش روابط عمومی؛ پزشک متخصص زنان ، زایمان و نازایی و عضو هیآت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: کنترل های بارداری به ویژه بررسی غربالگری و‌ مواردی که از نظر وضعیت سلامت جنین ضروری است باید در اولویت قرار گیرد و حذف آن ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
 دکتر کتانه کاظمی مراقبت و کنترل های دوران بارداری را در برخوارداری از بارداری خوب ،  جنین سالم و زنده موثر دانست و اظهار داشت: استرس و نگرانی در شرایط شیوع این بیماری برای زنان باردار می تواند با تضعیف سیستم ایمنی همراه باشد که برای بارداری بسیار خطرناک است و همچنین زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را فراهم می آورد.
 وی استرس زیاد در زنان باردار را عامل خطری برای شروع دردهای زایمانی برشمرد و عنوان کرد: استرس می تواند زمینه دردهای زایمانی کاذب و حتی واقعی را فراهم آورد، بنابراین بهتر است زنان باردار در منزل بمانند و استرسی برای ابتلا به این بیماری نداشته باشند.
 این پزشک متخصص تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی برای زنان باردار که جزو گروه پرخطر محسوب می شوند، لازم و ضروری است.
 وی خاطرنشان کرد: زنان باردار به منظور حفظ سلامت خود و جنین باید به طور جدی از رفتن به بیرون از منزل خودداری کرده و برای رفت و آمدهای ضروری، رعایت پروتکل ها را در اولویت قرار دهند و به طور حتم ماسک بزنند.