اکرم موسوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیماری های دوران بلوغ و سنین بالاتر با تغذیه شیر مادر کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی، اکرم موسوی افزود: کمک به جلوگیری از بارداری، صرفه جویی در وقت مادر نسبت به زمان صرف شده برای تهیه شیر مصنوعی ، کاهش احتمال ابتلا به سرطان تخمدان  و سینه و ... از مزایای شیردهی برای مادران به شمار می رود.

موسوی اظهار داشت: احتمال مرگ و میر ناشی از عفونت های گوارشی و بیماری های اسهالی در بین شیرخوارانی که به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می کنند به مراتب کمتر از شیرخوارانی است که از شیر خشک تغذیه می کنند.

وی با بیان این که سندرم مرگ ناگهانی شیرخوار در بین کودکان شیرمادرخوار بسیار کمتر است،عنوان کرد: جذب مواد مغذی موجود در شیر مادر نظیر جذب چربی ها، پروتئین، کلسیم  و آهن بسیار خوب و مطلوب است.

وی توضیح داد: با توجه به آن که شیری که در انتها خارج می شود، دارای چربی و کالری بیشتری می باشد، مادران باید به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی از نحوه شیردهی، تغذیه مناسب، آرامش مادر، خواب مناسب، استراحت کافی و ... در شیردهی موفق مادران تاثیر به سزایی دارد.