اکرم موسوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: میزان پوسیدگی و مشکلات رویشی دندان در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند به مراتب کمتر از کودکانی است که با شیر مصنوعی تغذیه می شوند.

به گزارش روابط عمومی، اکرم موسوی یادآور شد: کامل ترین و بهترین غذا برای کودکان شیر مادر است و موادغذایی موجود در آن مناسب ترین و قابل هضم ترین برای نوزاد محسوب می شود.

موسوی با بیان این که نوزادانی که بلافاصله پس از تولد با شیر مادر تغذیه می شوند، از سلامت بیشتری برخوردار هستند، افزود: تعداد گلبول های سفید، عناصر ضد عفونت و آنتی بادی های موجود در آغوز بسیار زیاد است و به عنوان نخستین دوز واکسیناسیون محسوب می شود.

وی اظهار داشت: شییرخواران تا پایان شش ماهگی و آغاز استفاده از غذای کمکی حتی به آب هم نیاز ندارند و ترکیب شیر مادردر طول روز بر اساس مرحله شیردهی، تغذیه مادر و تفاوت های فردی است که نقش مهمی در تغذیه نوزاد دارد.

موسوی به مقادیر بالای پروتئین و ویتامین شیر مادر اشاره و عنوان کرد: ترکیب ابتدای شیرمادرکمیت زیادی دارد و رقیق تر است، این در حالی است که شیری که در انتها خارج می شود، دارای چربی و کالری بیشتری است، بنابراین مادران در هر بار شیردهی باید به این مساله توجه لازم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: میزان هوش شیرخوارانی که از شیر مادر تغذیه می شوند، به مراتب بیشتر از کودکانی است که با شیر خشک تغذیه می شوند.