دکتر کوروش یوسفی حسن آباد پزشک فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تزریق واکسن آنفلولانزا در سنین بالای 6 ماه مفید و موثر است و قبل از آن تاثیری ندارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر کوروش یوسفی حسن آبا یادآور شد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلولانزا اواخر تابستان و اوایل پاییز است و انجام سالیانه آن برای پیشگیری از این بیماری لازم و ضروری به نظر می رسد.

دکتر یوسفی اظهار داشت: واکسن آنفلولانزا را می توان تا پایان اسفند ماه هم تزریق کرد اما برای پیشگیری و تاثیر بیشتر آن بهتر است قبل از شروع فصل سرما از انجام آن بهره مند شد.

وی به راه های پیشگیری از آنفلولانزا اشاره و عنوان کرد: رعایت بهداشت فردی، کاهش تماس ها، دوری از تماس با افراد مشکوک یا بیماران تنفسی تب دار یا بدون تب و ... از راه های پیشگیری از آنفلولانزا به شمار می رود.

این عضو هیات علمی دانشگاه بابیان این که راه های پیشگیری از آنفلولانزا و کرونا مشابه یکدیگر است، با این تفاوت که آنفلولانزا واکسن دارد تصریح کرد: افراد زیر 9 سال که برای نخستین بار تمایل به تزریق واکسن دارند، باید دو دوز به فاصله یک ماه و سپس سالیانه تزریق واکسن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای سنین زیر سه سال نصف واکسن و بالای سه سال تزریق کامل واکسن توصیه می شود .

دکتر یوسفی یادآور شد: این واکسن غیر زنده است و ممنوعیت خاصی ندارد و زنان باردار نیز می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.