عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تجویز مکمل اسیدفولیک در اوایل دوران بارداری خطر نقایص لوله عصبی در جنین را کاهش می دهد.
به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر محبوبه قربانی یادآور شد: میزان نیاز بدن مادر به ویتامین ها و املاح در دوران بارداری افزایش می یابد که یکی از این ویتامین ها اسیدفولیک است.
دکتر قربانی افزود: مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک قبل و حین بارداری می تواند از بیش از نیمی از نقایص لوله عصبی جلوگیری کند.
 وی اظهار داشت: اگر میزان فولات مادر باردار کم باشد بر روی تکامل مغز جنین تاثیرگزار خواهد بود.
وی توضیح داد: با توجه به آن که منابع غذایی به تنهایی کافی نیستند و نیاز بدن مادر و جنین را تامین نمی کنند، مکمل اسیدفولیک توصیه می شود. 
وی مصرف مکمل اسیدفولیک را در همه زنان سنین باروری ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: همه زنانی که در صدد بارداری هستند، می توانند هر روز به میزان ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنند.
قربانی عنوان کرد: اگر مادری در بارداری قبلی خود سابقه ابتلا به نقایص لوله عصبی جنین را دارد، باید از یک ماه قبل از حاملگی تا پایان سه ماه نخست از چهار قرص یک میلی گرمی اسیدفولیک مصرف کند که بهره مندی از این مکمل می تواند خطر ۲ تا ۵ درصدی بازگشت بیماری را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.
وی تاکید کرد: مکمل اسیدفولیک باید به شکل قرص های جداگانه مصرف شود.