دکتر عبدالله رازی پزشک متخصص بیماری های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: علامت خون در ادرار (هماچوری) همیشه دلیل بر وجود سرطان نیست و انجام آزمایش خون و ادرار برای بررسی و تشخیص دقیق تر ضروری است.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر عبدالله رازی گفت: رنگ ادرار ممکن است بر اثر مصرف برخی داروها مانند فنازوپیریدین یا مصرف برخی مواد غذایی نظیر لبو به رنگ قرمزتغییر کند که آگاهی از آن ضروری به نظر می رسد.

دکتر عبدالله رازی،  انجام آزمایش خون و بررسی وضعیت کلیوی افراد بالای 50 سال را ضروری اعلام و تاکید کرد : با مشاهده خون در ادرار به طور مداوم یا وجود لخته در آن به طور حتم به پزشک متخصص مراجعه و با انجام یک آزمایش ساده از سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

وی اظهار داشت: افرادی که شغل های پرخطر دارند نظیر افرادی که در کارخانه چرم سازی یا ... مشغول به کار هستند، باید به طور دوره ای ارزیابی شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: مبتلایان به بیماری های زمینه ای یا عفونت های مزمن سیستم ادراری به طور حتم باید برای درمان خود مراجعه کنند تا خطرابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان در آن ها کاهش یابد.