دکتر شاهین مافی نژاد فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف ترنجبین در نوزادان ریسک ابتلا به اسهال را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شاهین مافی نژاد افزود: مسمومیت در نوزادان به دلیل آن که از شیر مادر تغذیه می شوند بسیار نادر است.

دکتر مافی نژاد اظهار داشت: در برخی موارد مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی بدون تجویز و مشورت با پزشک متخصص با دوزهای نامناسب می تواند زمینه مسمومیت در نوزادان را فراهم آورد.

این عضو هیات علمی دانشگاه اضافه کرد: مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی با دوزهای نامناسب می تواند باعث علایم و عوارضی نظیر استفراغ، خواب آلودگی، شیرنخوردن و ... شود که این علایم باز هم بستگی به داروی مصرفی و میزان استفاده دارد.

وی نسبت به درمان های خانگی و خودسرانه والدین برای زردی و گریه نوزادان هشدار داد و خاطرنشان کرد: برخی از والدین به دلیل ناآگاهی برای آرام کردن و درمان زردی نوزادان از مسکن ها یا دمیدن دود مواد افیونی نظیر تریاک داخل گوش یا بینی استفاده می کنند، غافل از آن که این عمل خطر ابتلا به مسمومیت با مواد مخدر را افزایش می دهد ونوزاد در معرض آپنه یا قطع تنفس، سیانوز ، تشنج و ... قرارمی گیرد.


از مجموع 102 رأی