دکتر سیما چنگیز : با استفاده مکرر از مواد غذایی شیرین، دندان های کودک در معرض حملات اسیدی باکتری ها قرار می گیرد و باعث پیشرفت پوسیدگی دندان می شود.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و دندانپزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: در دوران همه گیری کرونا بهتر است والدین با دقت بیشتری به موارد پیشگیری از پوسیدگی های دندانی توجه داشته باشند تا احتمال نیاز به مراجعات به مراکز درمانی کاهش یابد.

دکتر سیما چنگیز اظهار داشت: رعایت دقیق بهداشت دندان ها با کمک مسواک زدن روزانه حداقل دو بار همراه با میزان مناسبی خمیردندان حاوی فلوراید و استفاده از نخ دندان روزانه حداقل یک مرتبه باید برای همه کودکان زیر 8 سال توسط والدین انجام شود.

وی کاهش مصرف بستنی ، کیک ، کلوچه ، آبمیوه های صنعتی ، چیپس و ... را ضروری اعلام و عنوان کرد: مصرف این مواد غذایی باعث می شود دندان های کودک به دفعات زیادی در معرض حملات اسیدی باکتری های پوسیدگی دهان قرار گیرد و در نتیجه پروسه ایجاد و پیشرفت پوسیدگی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت دقیق نکات پیشگیری از پوسیدگی ، دردهای دندانی، وقوع پوسیدگی و نیاز به مراجعات دندانپزشکی را به تعویق بیندازید.