ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط گرما

249 ٨:٢٣ ق.ظ

دکتر حبیبه سادات شاکری پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط گرما به منظور پیشگیری از بیماری کووید 19 در همه افراد به ویژه مبتلایان به بیماری های غدد ضروری است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حبیبه سادات شاکری گفت: همه افرادی که به دلیل بیماری زمینه ای یا خاص سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، در معرض خطر ابتلا به بیماری حتی در شرایط گرما نیز قرار دارند و نباید از پروتکل ها و مراقبت های بهداشتی غفلت کنند.

دکتر شاکری نسبت به حضور بیماران در مکان های پرتردد هشدار داد و عنوان کرد: در شرایط غیر اورژانسی هنوز هم بیرون رفتن از منزل و حضور در مکان های پر ازدحام توصیه نمی شود و زدن ماسک در مواقع اورژانسی ضروری است.

وی توضیح داد: با وجود آن که ممکن است گرما علایم تنفسی را کاهش دهد، اما تایید و قطعیتی در خصوص فروکش کردن و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در شرایط گرما وجود ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری های غدد و افرادی که همزمان با این بیماری از فشار خون بالا و مشکلات قلبی عروقی رنج می برند، به دلیل آن که این بیماری را با شدت بیشتری تجربه می کنند باید پروتکل های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند.

وی تغذیه مناسب و دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن را در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری کووید 19 موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که تنوع میوه در فصل تابستان زیاد است و همه افراد می توانند از مزایای آن بهره مند شوند، بهتر است با مصرف میوه ها و سبزی های تازه دارای ویتامین های طبیعی، نیازهای تغذیه ای خود را مرتفع کنیم.