راحله عسلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استرس و مصرف مواد غذایی شیرین درصد ابتلا به عفونت های قارچی در زنان را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، راحله عسلی افزود: افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، مبتلایان به دیابت و اچ آی وی، بیمارانی که کورتون مصرف می کنند و زنان باردار مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند.

راحله عسلی زمان شیوع عفونت های قارچی را سن باروری اعلام کرد و افزود: قبل از بلوغ و بعد از یائسگی درصد ابتلا به عفونت های قارچی بسیار کاهش می یابد.

وی توضیح داد: رعایت نکردن اصول بهداشتی و بیش از حد رعایت کردن آن فرد را در معرض ابتلا به این عفونت ها قرار می دهد، به طوری که استفاده مکرر از ژل های بهداشتی و رعایت بیش از حد بهداشت می تواند باکتری های مفید را از بین برده و با تضعیف سیستم ایمنی بدن زمینه ابتلا به عفونت های قارچی فراهم شود.

وی با بیان این که استفاده از لباس های تنگ و چسبان، محیط مرطوب، مصرف شیرینی جات و ... زمینه ابتلا به عفونت های قارچی را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی، درمان دیابت، ورزش و دوری از استرس در پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی تاثیر به سزایی دارد.