رژیم غذایی حاوی پتاسیم خطر ابتلا به فشارخون بالا و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تغذیه به عنوان عامل مهمی در کاهش فاکتورهای خطرساز بیماری ها  شمار می رود، بنابراین پیروی از اصول صحیح تغذیه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

دکتر علیرضا توانایی افزود: مواد غذایی نظیر سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی، اسفناج و خیار به عنوان منابع خوب پتاسیم به شمار می رود و مصرف آن ها از ابتلا به فشارخون و به تبع آن بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

وی مصرف مغزها را در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر دانست و اظهار داشت: مصرف پسته، بادام ، گردو و دیگر مغزهای بدون نمک خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: بی تحرکی، چاقی، کلسترول بالا، دیابت، سابقه فامیلی، مذکر بودن و ... خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: با کنترل چاقی، ترک سیگار و موادمخدر، کنترل چربی و فشارخون و تحرک فیزیکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در خود کاهش دهید.

وی خاطرنشان کرد: با انجام فعالیت بدنی و تغذیه مناسب می توان قوای جسمانی را تقویت و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرد.