کودکان پس از شکست کرونا و ترخیص از بیمارستان باز هم به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اگر کودک پس از ترخیص از بیمارستان به طور مجدد تب کرده و یا علایمی نظیر تنگی نفس و سرفه را تجربه کند، مراجعه مجدد به مراکز درمانی ضروری است.
دکتر شیما شکری به اهمیت مصرف داروهای تجویز شده در زمان های تعیین شده توسط پزشک اشاره کرد و اظهار داشت: پس از بهبود کودک و رفتن به منزل، بهتر است فرزندان دیگر، حضور نداشته باشند و در صورت امکان در منزل دیگری مراقبت شوند و اگر این امکان وجود نداشت، باید از نزدیک شدن با فاصله کمتر از یک متر و در آغوش گرفتن به طور جدی اجتناب شود.
وی نسبت به عیادت نزدیکان تا حداقل 14 روز هشدار داد و عنوان کرد: ظروف غذا، قاشق و چنگال و وسایل فرد مبتلا باید به طور کامل مجزا باشد و پس از استفاده به طور حتم با آب گرم و مایع ظرفشویی به طور جدا از ظرف های دیگر افراد خانواده شسته شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر کودک هنوز پوشک می شود، بهتر است فقط از پوشک های یک بار مصرف استفاده شود و تا زمان جمع آوری زباله شهری در کیسه های پلاستیکی نگهداری شود.
دکتر شکری تاکید کرد: خروج کودک مبتلا و فرد مراقبت کننده از اتاق باید به حداقل برسد و بهتر است در فضای مشترک با دیگر افراد خانواده نظیر آشپزخانه و ...  به منظور تهویه مناسب، پنجره باز باشد.
وی تصریح کرد: با وجود احساس بهبودی فرزند خود دارو را به طور خودسرانه قطع نکنید و دارویی که برای فرزند بیمار شما تجویز شده را به دیگران پیشنهاد ندهید.