تقویت سیستم ایمنی با روزه داری

426 ٨:٣١ ق.ظ

روزه داری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود .

به گزارش روابط عمومی، پزشک فوق تخصص ایمنولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: علاوه بر خودمراقبتی، تغذیه مناسب و ورزش، روزه داری نیز باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.
دکتر احمد وثوقی مطلق در خصوص تصور اشتباه و نگرانی مردم از تضعیف سیستم ایمنی و قرار گرفتن در معرض  ابتلا به کرونا با روزه داری اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ترس از ابتلا به کرونا و تضعیف سیستم ایمنی ممکن است از روزه داری ممانعت کنند و یا در صورت روزه گرفتن نگران مبتلا شدن به بیماری باشند، این در حالی است که ثابت شده، مصرف نکردن غذا تا سه روز هم باعث تضعیف سیستم ایمنی نمی شود.
وی با بیان این که روزه داری از چند طریق می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود، خاطرنشان کرد: روزه داری با ایجاد روحیه معنوی، کاهش تنش و اضطراب می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.
دکتر وثوقی مطلق، چربی خون بالا را در تضعیف سیستم ایمنی موثر دانست و گفت: تجمع سموم در بدن و افزایش وزن زمینه تضعیف سیستم ایمنی را فراهم می آورد که روزه داری با کاهش چربی خون و پیشگیری از تجمع سموم یا کاهش آن می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی کند.
وی تصریح کرد: پیروی از رژیم های غذایی سرشار از سبزی ها، میوه ها، مواد غذایی و غذاهای تازه نیز باعث حفظ سلامت فرد و تقویت سیستم ایمنی می شود.


از مجموع 1 رأی