پیشرفت سریع عفونت های ویروسی با کمبود ویتامین B12

254 ٨:٢٩ ق.ظ

کمبود ویتامین B12 احتمال پیشرفت عفونت های ویروسی نظیر کرونا را فراهم می آورد

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین نیاز بدن به ویتامین های گروه B در هنگام تب بهتر است از منابع سبزی های برگ سبز، جوانه ها، لبنیات، گوشت، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات و مغزها که جزو بهترین منابع این ویتامین به شمار می روند، استفاده کرد.
دکتر محمدرضا جلیلوند اظهار داشت: با توجه به این که کمبود این ویتامین عوارضی برای فرد مبتلا به کرونا ایجاد می کند، استفاده از منابع غذایی حیوانی این ویتامین شامل گوشت قرمز، ماهی، ماکیان، تخم مرغ و لبنیات مفید و موثر بوده و به مبتلایان به این بیماری توصیه می شود.
وی در خصوص تاثیر مصرف سیر و زنجبیل در درمان بیماری کرونا عنوان کرد: سیر و زنجبیل ترکیبات خاصی دارند که ممکن است در مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی مفید باشند، اما شواهدی مبنی بر این که به طور قطع در درمان کرونا موثر باشند، وجود ندارد.
وی با بیان این که مصرف زیاد مواد غذایی می تواند در جذب برخی داروها تداخل ایجاد کند، خاطرنشان کرد: برای تامین بخشی از انرژی و اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های محلول در چربی باید روزانه از چربی و روغن های خوراکی نظیر روغن زیتون، کنجد، کانولا استفاده کرد.