مبتلایان به بیماری های غدد برای دریافت دارو در ماه رمضان با پزشک متخصص مشورت کنند.

به گزارش پایگاه روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص غدد درون ریز و‌متابولیسم بالغین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب گفت: افرادی که کم کاری و پر کاری شدید تیرویید دارند بهتر است به دلیل عود بیماری و مشکلات ناشی از آن روزه نگیرند و برای اطمینان با پزشک متخصص مربوطه مشورت کنند.
 دکتر فاریا جعفرزاده اظهار داشت: بیمارانی که با مصرف دارو بیماری آن ها قابل کنترل است، مشکل خاصی ندارند و می توانند به راحتی روزه بگیرند.
 وی به اهمیت زمان دریافت دارو اشاره و عنوان کرد: افراد دارای کم کاری تیروئید باید قرص خود را ۲۰ دقیقه قبل از صرف افطار یا سحری بخورند.
 وی به ضرورت خالی بودن معده در زمان دریافت دارو اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۳ تا ۴ ساعت قبل از دریافت دارو باید معده خالی باشد .
 دکتر جعفرزاده با بیان این که زمان مصرف دارو باید یکسان باشد، گفت: اگر فردی همیشه زمان افطار دارو مصرف می کند، باید هر روز در همین زمان دارو بخورد و زمان مصرف را به هیچ عنوان تغییر ندهد.
 وی تاکید کرد: احتمال عود بیماری مبتلایان به پرکاری شدید به دلیل کم آبی و ... در این ایام زیاد است و بهتر است این افراد برای روزه داری به طور حتم با پزشک متخصص مربوطه مشورت کنند و در صورت صلاحدید پزشک روزه بگیرند.