دکترای بیوشیمی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق تحقیقات یکی از دانشگاه های آلمان، الکل تاثیر 4 برابری نسبت به وایتکس در کاهش ویروس دارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر امیرحسین خوشی اظهار کرد: کاهش ویروس توسط وایتکس وابسته به زمان است یعنی زمان بیشتری نیاز است تا قابلیت ویروس کشی خود را داشته باشد.
وی ادامه داد: الکل به طور نسبی 30 ثانیه تا 2 دقیقه برحسب درصد الکل نیاز به از بین بردن ویروس دارد ولی برای سفید کننده ها این زمان طولانی تر است و بسته به درصد آن تا 10 دقیقه نیز گزارش شده است.
وی با بیان اینکه وایتکس یا همان سفید کننده را باید با احتیاط مصرف کنیم، خاطرنشان کرد: وایتکس برای ضد عفونی دست ها قابل استفاده نیست و پس از مدت مداومی مصرف آن برای سطوح نیز آسیب زا است لذا باید با احتیاط مصرف شود.
دکتر خوشی گفت: تاثیر الکل 4 برابر نسبت به وایتکس قابلیت ویروس کشی دارد و در زمان کمتری ویروس را از بین می برد.
دکترای بیوشیمی بالینی در خصوص کشف دارو یا واکسن کرونا نیز توضیح داد: یکسری دارو و واکسن هایی کشف شده اما هنوز عرضه نشده است.
وی توضیح داد: بسیاری از موسسات و دانشگاه های دنیا بر روی واکسن های ضد ویروس کار می کنند که هنوز خیلی از آن ها وارد کارآزمایی بالینی نشده و آن مواردی که وارد کارآزمایی بالینی شده تاییدیه نگرفته است.