پیروی از رژیم های غیر علمی و خودسرانه با تضعیف سیستم ایمنی و افزیش آسیب پذیری فرد را در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه و رییس انجمن تغذیه خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: افرادی که در حال کاهش وزن با رژیم های خودسرانه و غیر علمی به ویژه رژیم های غذایی کمتر از 1500 کالری در روز هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند.

دکتر محمدرضا جلیلوند بر رعایت توصیه های تغذیه ای صحیح و پیروی از یک رژیم غذایی سالم در شرایط کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: نوشیدن مایعات کافی گامی موثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است زیرا مایعات به رقیق شدن ترشحات و دفع سموم کمک می کنند و رساندن مواد مغذی مصرفی در غذا به سلول ها و دفع سموم و مواد زاید بدن نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: نوشیدن آب کافی همچنین در افزایش کارایی و نیروی جسمی فرد تاثیر به سزایی دارد، بنابراین استفاده از آب، آبمیوه های طبیعی ، انواع چای و سوپ ها توصیه می شود.

وی استفاده از پنج گروه غذایی و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی را ضروری تلقی کرد و افزود: برخی مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی نظیر انواع ماست پاستوریزه پروبیوتیک، سیب، هویج، زردک، اسفناج، سیر و ... که از طریق عملکرد آنتی اکسیدانی یا آنتی میکروبیال عمل می کنند، بهتر است در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: از سیر برای تسکین سرفه، سرماخوردگی، رنیت (التهاب بافت مخاطی بینی) استفاده می شود، اما در صورت مصرف بیش از حد یا به شکل مکمل با دوز بالا این ماده غذایی می تواند باعث اختلالات دستگاه گوارش و یا واکنش های آلرژیک شود.

دکتر جلیلوند نسبت به مصرف فست فودها و گوشت های فرآوری شده در شرایط کنونی هشدار داد و گفت: فست فودها به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ترانس و اشباع و نمک زیاد برای سلامتی و سیستم ایمنی نامطلوب است و در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.