توصیه به استفاده از صابون مایع در دوران شیوع کرونا

352 ١٣:٥٧ ب.ظ

دکترای بهداشت محیط و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از صابون مایع، احتمال انتقال ویروس کووید19 به سایر افراد را به حداقل کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی قربانیان اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا ویروس نیز توصیه بهداشتی بر استفاده از صابون مایع به جای صابون جامد بود، زیرا خطر کمتری دارد.
وی ادامه داد: اگر در منزل صابون جامد استفاده می کنیم و بیمار کرونایی نیز حضور دارد، بهتر است از صابون های مجزا استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه فرد بیمار می تواند در هوای بازدم خود، ویروس ها را بشدت منتقل کند، خاطرنشان کرد: اگر ترشحات بدن بیمار کرونایی به منطقه ای برخورد کند، آلودگی ایجاد می کند. 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی افزود: ممکن است باز دم فرد بیمار در حین شست و شو بر صابون بنشیند، بنابراین بهتر است از صابون جامد فرد کرونایی هیچ فرد دیگری استفاده نکند و در منازل به سمت استفاده از صابون مایع روی بیاوریم که این تردیدها به حداقل برسد.
دکتر قربانیان اضافه کرد: ممکن است خود فرد ناقل باشد اما هیچ تظاهر بالینی ندارد و دیگر افراد خانواده را نیز درگیر ویروس کووید19 کند.
وی با تاکید بر اینکه رعایت موارد توصیه شده بهداشت فردی الزامی است، خاطرنشان کرد: مسواک ها را کنار یکدیگر قرار ندهیم و بهتر است بعد از استفاده، مسواک در محلول آب نمک گندزدایی شود. 
وی همچنین بر پرهیز از استفاده حوله مشترک در منزل تاکید کرد.