افزایش ایمنی بدن با مصرف ویتامین دی

205 ٧:٣٥ ق.ظ

ویتامین دی علاوه بر نقش موثر بر تراکم استخوان و دندان در افزایش ایمنی افراد در مقابل ویروس کرونا بسیار تاثیرگزار است.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی، متخصص تغذیه و رییس انجمن تغذیه خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: قرار گرفتن روزانه در معرض نور آفتاب به مدت 15 تا 20 دقیقه، بهترین منبع دریافت ویتامین دی است.

دکتر محمد رضا جلیلوند اظهار داشت: در زیر پوست ماده پیش سازی به نام 7 دهیدروکلسترول وجود دارد که با تابش نور خورشید در کبد و کلیه به فرم فعال ویتامین دی تبدیل می شود .

وی با بیان این که میزان ویتامین دی در مواد غذایی بسیار کم است، عنوان کرد: ویتامین دی در ماهی های چرب، شیرها و روغن های غنی شده با ویتامین دی و . . . وجود دارد و همه افراد می توانند از آن ها بهره مند شوند.

وی به تصور اشتباه عموم در خصوص مصرف شیرهای استریل وهموژنیزه اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر افراد به اشتباه تصور می کنند، شیرهای استریل و هموژنیزه به دلیل قابلیت نگهداری بالا دارای مواد نگهدارنده و ... است و به همین دلیل از مصرف آن خودداری می کنند، این در حالی است که این نوع شیرها قابلیت نگهداری بالا حدود 6 ماه دارند و نوع بسته بندی آن ها موجب می شود که شیر مدت زمان طولانی بدون آن که در یخچال قرار گرفته باشد، قابلیت نگهداری بالایی داشته باشد.

وی توضیح داد: قابلیت نگهداری شیرهای استریل ، پس از باز کردن بسته بندی آن در یخچال و دمای صفر تا چهار درجه و به مدت حداکثر یک هفته است.