میزان نیاز بدن به مصرف کلسیم در زنان بر خلاف تصور عموم تا 15 سالگی بیش از 15 تا 40 سالگی است.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک داروساز دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این خبر گفت: مصرف کلسیم در افراد بالای 50 سال نیز لازم و ضروری است و استفاده از آن به منظور جذب ویتامین دی و حفظ سلامت بدن توصیه می شود.

دکتر حمید ملازاده با اشاره به جنبه های مختلف تداخلات دارویی افزود: تداخلات دارویی و غذایی ممکن است مثبت یا منفی باشد و تداخلات مثبت اثربخشی بالاتری دارند.

وی به دیدگاه عموم در خصوص زمان مصرف دارو اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر افراد تصور می کنند، بهترین زمان مصرف دارو پس از صرف غذا است، این در حالی است که فقط حدود 10 دارو در مقابل هزاران دارو وجود دارد که باید با معده پر و پس از صرف غذا مصرف شود.

وی مصرف دارو با مشورت متخصصین همان رشته را ضروری دانست و توضیح داد: بیشتر داروها برای جذب بیشتر باید با معده خالی و آب مصرف شوند، اما مصرف برخی مکمل ها نظیر آهن به منظور جذب بیشتر بهتر است با آبمیوه مصرف شود.

وی نسبت به مصرف خودسرانه مکمل ها هشدار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که مصرف خودسرانه و زیاد ویتامین های محلول در چربی زمینه مسمومیت و . . . را فراهم می آورد ، مصرف بی رویه و بدون مشورت با پزشک متخصص به هیچ عنوان توصیه نمی شود.