افزایش کلسیم در بدن، خستگی و خواب آلودگی از علایم پرکاری غده پاراتیروئید به شمار می رود که بررسی آن توسط پزشک متخصص لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی، پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم بزرگسالان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: پرکاری غده پاراتیروئید از جمله بیماری هایی است که باعث اختلال در متابولیسم کلسیم و فسفر می شود.

دکتر حبیبه سادات شاکری افزود: در این اختلال ترشح هورمون پاراتیروئیدی بیشتر از حالت طبیعی است که زمینه ساز بسیاری از مشکلات بوده و سلامت فرد را تهدید می کند.

وی اظهار داشت: پوکی استخوان، دردهای عضلانی، تشکیل سنگ های کلیوی، ایجاد مشکلات در پانکراس و معده، اختلالات عصبی و ... از جمله مشکلات و خطراتی است که فرد مبتلا به پرکاری غده پاراتیروئید را تهدید می کند.

وی ریشه یابی دلیل ایجاد این اختلال و بررسی آن از نظر اکتسابی و ژنتیکی بودن را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این اختلال همچنین ممکن است به دلیل نقص سیستم ایمنی ایجاد شود .

دکتر شاکری با بیان این که این اختلال درمان اختصاصی دارد، گفت: تشخیص نوع درمان و ارجحیت درمان جراحی به عهده پزشک متخصص و فوق تخصص این رشته است.


از مجموع 1 رأی